|
Konstrukcje nawierzchni dróg:
Przykładowa konstrukcja nawierzchni drogowej KR7 na podłożu G2:
| 4 cm | - warstwa ścieralna z mieszanki mineralno-asfaltowej np. SMA11, SMA8, AC11S |
| 8 cm | - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego np. AC16W, AC16WMS |
| 18 cm | - warstwa podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego np. AC22P |
| 20 cm | - warstwa podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/3 |
| 15 cm | - warstwa podbudowy pomocniczej z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym |
| 20 cm | - warstwa mrozoochronna |

Fot. Odwiert warstw asfaltowych konstrukcji nawierzchni KR7
Konstrukcje nawierzchni dróg:
Typowe konstrukcje górnych warstw nawierzchni:







Typowe rozwiązania dolnych warstw konstrukcji nawierzchni
i warstwy ulepszonego podłoża:
- w przypadku kategorii ruchu KR5, KR6 i KR7 (E2 ≥ 120 MPa):

- w przypadku kategorii ruchu KR3 i KR4 (E2 ≥ 100 MPa):

- w przypadku kategorii ruchu KR1 i KR2 (E2 ≥ 80 MPa):

Mapa głębokości przemarzania gruntu:

Zalecenia archiwalne:
Klasyfikacja ruchu pod względem obciążenia:
AKTUALNY PODZIAŁ | STARY PODZIAŁ |
Kategoria Ruchu | Liczba osi obliczeniowych [100 kN/pas/dobę] | Kategoria Ruchu | Liczba osi obliczeniowych [100 kN/pas/dobę] |
KR1 | ≤12 | R1 (bardzo lekki) | <4 |
R2 (lekki) | 4÷12 |
KR2 | 13÷70 | R3 (lekkośredni) | 13÷24 |
R4 (średni) | 25÷70 |
KR3 | 71÷335 | R5 (ciężki) | 71÷335 |
KR4 | 336÷1000 | R6 (bardzo ciężki) | >335 |
KR5 | 1001÷2000 |
KR6 | >2000 |
Wymagana grubość konstrukcji nawierzchni i ulepszonego podłoża ze względu na
mrozoodporność [m]:
Kategoria obciążenia ruchem | Grupa nośności podłoża z gruntów wątpliwych i wysadzinowych |
G1, G2 | G3 | G4 |
KR1 | 0,40 hz | 0,50 hz | 0,60 hz |
KR2 | 0,45 hz | 0,55 hz | 0,65 hz |
KR3 | 0,50 hz | 0,60 hz | 0,70 hz |
KR4 | 0,55 hz | 0,65 hz | 0,75 hz |
KR5 | 0,60 hz | 0,70 hz | 0,80 hz |
KR6 | 0,65 hz | 0,75 hz | 0,85 hz |
hz oznacza głębokość przemarzania gruntów |
Zalecane konstrukcje nawierzchni jezdni dróg o ruchu:
Wybierz kategorię:
Zalecane konstrukcje nawierzchni jezdni dróg o ruchu kategorii KR6:
Zalecane konstrukcje nawierzchni jezdni dróg o ruchu kategorii KR5:
Zalecane konstrukcje nawierzchni jezdni dróg o ruchu kategorii KR4:
Zalecane konstrukcje nawierzchni jezdni dróg o ruchu kategorii KR3:
Zalecane konstrukcje nawierzchni jezdni dróg o ruchu kategorii KR2:
Zalecane konstrukcje nawierzchni jezdni dróg o ruchu kategorii KR1:
W przypadku występowania grupy nośności podłoża G2, G3, G4 podłoże powinno być podrowadzone
do grupy nośności G1 poprzez wymianę warstwy gruntu lub wzmocnienie podłoża.
Szczegółowe zalecenia podano
tutaj.
|
|