|
Progi podrzutowe
Progi podrzutowe można stosować poza drogami publicznymi:
- na obszarach o ograniczonej dostępności lub na obszarach zamkniętych
(drogi położone wewnątrz osiedli i innych zwartych obszarów zabudowy
mieszkaniowej, tereny zakładowe, parkingi itp.) i tylko w przypadkach,
gdy konieczne jest ograniczenie prędkości pojazdów do około 5 - 8 km/h,
- przy wjazdach na parkingi, tereny zakładowe, tereny jednostek użyteczności
publicznej itp., jeżeli są tam zainstalowane urządzenia, zamykające teren
(bramy, furty, zapory itp.) - jako środek, wzmacniający działanie tych
urządzeń i wymuszający powolny wjazd na ten teren,
- na parkingach i innych terenach podobnych, jako środek dyscyplinujący
ruch wewnętrzny.
Na drogach publicznych dopuszcza się stosowanie progów podrzutowych na
obszarze przejścia granicznego jako element uzupełniający zaporę U-13b.

Progi podrzutowe można wykonywać z segmentów, z odrębnymi
zakończeniami umożliwiającymi ich instalację, w postaci różnych
długości, na okres czasowy lub stały. Na progach podrzutowych
umieszcza się znak poziomy P-25. Znaku P-25 można nie umieszczać na
progach wykonywanych z segmentów o barwach na przemian czarnej i żółtej. Na
powierzchni najazdowej progów wykonywanych z segmentów zaleca się
umieszczenie elementów odblaskowych.
Przekroje progów podrzutowych:

Rys. Kształt i wymiary w przekroju poprzecznym
przykładowych progów podrzutowych
|
|