|
Zjazdy - zalecenia projektowe
Zjazd indywidualny - określony przez zarządce drogi jako zjazd niebędący zjazdem publicznym
(do jednego lub kilku obiektów użytkowanych indywidualnie).
Zjazd indywidualny powinien spełniać następujące wymagania:
- szerokość całkowitą, mierzoną prostopadle do osi zjazdu,
nie mniejszą niż 4,5 m, w tym:
a) szerokość jezdni, bez uwzględnienia wyokrągleń lub skosów -
nie mniejsza niż 3,00 m i nie większa niż szerokość jezdni na drodze,
mierzona prostopadle do osi jezdni w miejscu jej przecięcia z osią zjazdu,
b) szerokość obustronnych poboczy - nie mniejsza niż 0,75 m każde,
- przecięcie krawędzi jezdni zjazdu i drogi wyokrąglone łukiem kołowym
o promieniu nie mniejszym niż 3,00 m lub ścięte skosem o proporcji
n:m, gdzie n=m≥1,50m, wyłącznie dla projektowanych relacji skrętnych,
- pochylenie podłużne zjazdu dostosowane do ukształtowania elementów drogi, które
ten zjazd przecina, jednak nie większe niż 5,0%,
- uchylony: na długości nie mniejszej niż 5,0 m od krawędzi korony drogi pochylenie podłużne nie większe
niż 5%, a na dalszym odcinku nie większe niż 15%,
- nawierzchnia:
a) jezdni na terenie zabudowy - twarda ulepszona,
b) jezdnia poza terenem zabudowy oraz poboczy - co najmniej gruntowa ulepszona.
Zjazd publiczny - określony przez zarządce drogi jako zjazd do nieruchomości
gruntowych usytuowanych poza pasem drogowym:
- na których prowadzona jest lub planowane jest prowadzenie działalności gospodarczej
lub działalności o charakterze publicznym,
- na których usytuowana jest lub planowane jest usytuowanie nieruchomości budynkowej lub
lokalowej, w których prowadzona jest lub planowane jest prowadzenie działalności gospodarczej
lub działalności o charakterze publicznym,
- które stanowią lub będą stanowić dojazd do nieruchomości wymienionych powyżej.
Zjazd publiczny powinien spełniać następujące warunki:
- szerokość całkowita, mierzona prostopadle do osi zjazdu,
nie mniejszą niż 5,00 m, w tym:
a) szerokość jezdni, bez uwzględnienia wyokrągleń - nie mniejsza
niż 3,50 m i nie większa niż szerokość jezdni na drodze, mierzona
prostopadle do osi jezdni w miejscu jej przeciecia z osią zjazdu,
b) szerokość obustronnych poboczy - nie mniejsza niż 0,75 m każde,
- przecięcie krawędzi jezdni zjazdu i drogi wyokrąglone łukiem kołowym
o promieniu nie mniejszym niż 5,00 m, wyłącznie dla projektowanych
relacji skrętnych,
- pochylenie podłużne zjazdu dostosowane do ukształtowania elementów drogi, które ten
zjazd przecina, jednak nie większe niż 5,0%,
- uchylony: na długości nie mniejszej niż 7,0 m od krawędzi korony drogi pochylenie podłużne zjazdu
nie większe niż 5%, a na dalszym odcinku nie większe niż 12%.
- nawierzchnia:
a) jezdni - twarda ulepszona,
b) poboczy - co najmniej gruntowa ulepszona.
Zjazd publiczny z nowej drogi klasy GP lub G do stacji paliw powinien
być wyposarzony w dodatkowe pasy dla pojazdów skręcających z tej drogi.
Zjazd publiczny z drogi klasy GP, G luz Z do obiektu, w którym jest prowadzona
działalnośc gospodarcza, w wypadku uzasadnionym względami bezpieczeństwa ruchu, może być wyposażony w dodatkowe pasy
ruchu dla pojazdów skręcających z tej drogi, w szczególności, gdy miarodajne natężenie ruchu na drodze
przekracza 400 P/h.
Konstrukcja nawierzchni zjazdów do posesji
Konstrukcje nawierzchni zjazdów do posesji o nawierzchni brukowanej:
8 cm - betonowa kostka brukowa (szara) o wymiarach: 20x10x8cm
3 cm podsypka cementowo-piaskowa 1:4
15 cm - warstwa podbudowy pomocniczej z mieszanki
niezwiązanej 0/31,5 stabilizowanej mechanicznie
10/15/20 cm - warstwa z mieszanki związanej cementem C1,5/2,0:
- dla podłoża G1 o gr. 10 cm
- dla podłoża G2,G3 o gr. 15 cm
- dla podłoża G4 o gr. 20 cm.
|
|